Podimo biedt nu ook luisterboeken aan. Ik vind dit om twee redenen superinteressant.
Ten eerste is het een slimme zet om de luisterboekluisteraar naar je app te krijgen. Er is een groep mensen die zich qua merkbeleving meer aangetrokken zal voelen tot het frisse Podimo, dan bijvoorbeeld je Kobo Plus-lidmaatschap bij Bol.com (die zijn namelijk ‘voor iedereen’ – de winkel van ons allemaal).
In het abonnement voor 4,99 kun je nu naast exclusieve podcastcontent (en niet-exclusieve trouwens ook) 10 uur aan luisterboeken per maand beluisteren.
Da’s best veel, want hoeveel uur heb je nu precies in een maand om boeken te beluisteren, vooral als je ook podcastluisteraar bent. En wil je meer? Upgrade dan naar Premium Plus voor 9,99 en luister onbeperkt.
De tweede reden is cross-promotie. Iets waar ik ontzettend in geloof als het gaat om podcastgroei.
Podimo kan nu luisterboeken aanbevelen aan een podcastluisteraar en andersom. Luister jij graag naar podcasts over wielrennen, dan ben je misschien ook wel geïnteresseerd in boeken over wielrennen, of de biografie van Leontien van Moorsel of Thomas Dekker.
Heb je Thomas Dekker uit, dan vind je het wellicht interessant om wat dieper te duiken in de wereld van topsport en verboden middelen, daar past vast een podcast bij.
Je ziet wat er gebeurt. Elke keer weer help je luisteraars naar nieuwe content om meer te leren, een breder perspectief te ontwikkelen en geïnspireerd te raken.
Heb jij weleens gekeken naar andere podcasts? Waar liggen cross-promotiemogelijkheden?
Boeken en podcasts: goud waard
Nog even over boeken en podcasts, die zijn een match made in heaven. Een companion podcast die fungeert als zowel de promotie als verdieping en vernieuwing van je boek: ik geloof dat hier een fantastische combinatie voor het grijpen ligt voor auteurs (call me!).
De overgang van een podcast naar een audioboek en terug is nog makkelijker gemaakt voor een luisteraar. Ik zeg vaak ‘meet them where they are’ en dit is daar een prachtig voorbeeld van.
Wees aanwezig waar je welwillende, nieuwe publiek al is. Maak het ze zo gemakkelijk mogelijk om de volgende stap te zetten.