Je hebt meer te vertellen dan je denkt
Deze zin sprak ik uit toen ik een workshop zakelijk bloggen aan ondernemers gaf. Natuurlijk had ik die tekst van tevoren voorbereid, maar de impact ervan raakte me pas echt toen ik de woorden het universum in slingerde. Je hebt meer te vertellen dan je denkt.
Of het nu het tijdstip was (laat in de middag), het resultaat van onze goede lunch (met warme hap) of dat de aanwezigen zich niet konden voorstellen dat ze nu écht zo veel te vertellen hadden: volgens mij was ik de enige die in euforische stemming was.
Lijstje
Maar als je tijd vrijmaakt om erover na te denken, heb je binnen de kortste keren een lijstje gemaakt van onderwerpen. Echt, probeer het maar eens. Regel nummer 1: wees niet terughoudend. Wat voor jou vanzelfsprekend is, is dat zeker niet voor je lezer. Ben je softwareontwikkelaar? Licht eens een tipje van de sluier op over het technische proces. Wanneer en hoe bedenk jij de beste oplossingen? Geef je pensioenadvies? Licht een klantcase uit. Wat was het probleem en welke oplossing heb je geboden? Een moeilijk onderwerp hoef je niet in Jip en Janneke-taal uit te leggen (please, no) maar knip je op in verschillende blogs, je maakt er een serie van.
Je hebt meer te vertellen dan je denkt
– Ik, tijdens mijn eerste workshop zakelijk bloggen voor ondernemers
Blog voor blog bouw je aan de zichtbaarheid van jouw professionaliteit, talenten en passie. En voor de fans van data onder ons: als je je woorden een beetje slim kiest, ben je ook nog eens aan het vlammen op SEO-gebied.
Lastig om te beginnen? Bel of mail me eens, dan kan ik je op weg helpen.